Учені знайшли речовину, що запобігає зараженню СНІДом

Учені знайшли речовину, що запобігає зараженню СНІДом

Група американських вчених виявила молекулу, яка здатна блокувати передачу ВІЛ - вірусу, що приводить до розвитку захворювання на СНІД.

Дослідники повідомляють, що цей превентивний агент в майбутньому можна буде використовувати у формі зовнішньої мазі з метою запобігання інфікування небезпечним для життя вірусом, повідомляє "Голос Америки".

Вчені вже давно встановили, що після проникнення вірусу ВІЛ в організм людини, він прагне закріпитися в ньому. Протеїн, що міститься в чоловічій насіннєвій рідини - спермовий підсилювач вірусного зараження, або SEVI - робить вірус у 100 тис разів більш заразним, посилюючи здатність ВІЛ прикріплятися до білих кров'яних тельць, що руйнує імунну систему носія.

Тепер американські дослідники виявили, що молекула, звана СУРФ, може порушувати роботу SEVI. За словами Уорнера Гріна, директора Інституту вірусології і імунології ім. Гладстона в Сан-Франциско, Каліфорнія, він і його колеги виявили, що молекула СУРФ може блокувати процес зчіпки протеїну SEVI з вірусом ВІЛ, тим самим перериваючи процес зараження.

Грін розповів, що СУРФ, який був вперше описаний дослідниками в 1939 році, є одночасно протизапальним і антибактеріальним агентом. Професор пояснив, що СУРФ запобігає інфекції шляхом змішування себе з вірусом СНІДу і клітинами крові, схильними до нападу.

Раніше дослідна робота в галузі розробки бактерицидних засобів - кремів та гелів, що містять агенти анти-ВІЛ, які звичайно використовуються для профілактики зараження при сексуальних відносинах - не принесла успіху, і цей метод не зарекомендував себе як досить ефективний захід у боротьбі з розповсюдженням вірусу СНІДу .

Тепер Грін сподівається, що СУРФ дасть дослідникам шанс на успіх. На думку професора, використання агентів, які впливають не тільки на сам вірус, а й на ті чинники в організмі, які збільшують шанси зараження, може призвести до досить ефективного терапевтичного результату.

За словами Уорнера Гріна, аналогічні - так звані "коктейльні" - терапії виявилися ефективною зброєю в лікуванні хворих на СНІД. Точно так само, як і з проведенням антиретровірусної терапії для лікування ВІЛ-інфікованих пацієнтів, які ми могли б запобігти передачі ВІЛ, використовуючи комбінації бактерицидів.

Дослідження Уорнера Гріна та його колег про властивості СУРФ опубліковано в журналі Biological Chemistry.