Астрофізики виявили найяскравішу галактику у Всесвіті

Астрофізики виявили найяскравішу галактику у Всесвіті

Астрофізики виявили найяскравішу галактику, коли-небудь спостережувану ними у Всесвіті. Вона випромінює світла в 300 трильйонів разів більше, ніж Сонце.

Галактика WISE J224607.57-052635.0 знаходиться на відстані 12,5 мільярда світлових років від Землі. Її яскравість, як вважають вчені, обумовлена наявністю в центрі галактики надмасивної чорної діри, яка притягує до себе матерію і формує з неї аккреційний диск.

Речовина в цьому диску розігріта до мільйонів градусів і випромінює в видимому, ультрафіолетовому та рентгенівському діапазонах. Пил, навколо діри, сам не пропускає світло, однак розігрівається і випромінює в інфрачервоному діапазоні. Як відзначають вчені, саме тому раніше вони не змогли побачити WISE J224607.57-052635.0.

Найяскравіша галактика була виявлена в 2010 році за допомогою інфрачервоного телесокопа Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE). Разом з нею він виявив ще 19 подібних об'єктів, в яких відбуваються інтенсивні процеси зореутворення. Це дозволило астрофізикам віднести їх до нового типу галактик - таких, що екстремально світяться інфрачервоним галактикам. На думку авторів дослідження, приблизно половина найяскравіших галактик випромінює в інфрачервоному діапазоні.

Космічний телескоп WISE вартістю 320 мільйонів доларів опинився на орбіті в 2009 році, а через два роки після того, як передав на Землю понад 2,7 мільйона зображень, завершив свою основну місію (одержання карти зоряного неба в інфрачервоному діапазоні) і був переведений в режим гібернації.

У 2013 році телескоп відновив свою роботу, а його новим завданням в рамках місії, що отримала назву NEOWISE, стало спостереження за потенційно небезпечними для Землі астероїдами.