Мозок мух має вбудований компас, - Біологи

Мозок мух має вбудований компас, - Біологи

Вчені виявили, що в головному мозку мух розташована група спеціальних нейронів, які відповідають за орієнтацію комахи в просторі.

Мозок багатьох тварин має так званий внутрішній компас - група нейронів, які дозволяють тварині мігрувати, шукати їжу, досліджувати нові території і орієнтуватися в просторі. Проте раніше вчені не знали, яким чином комахи сприймають інформацію про навколишнє середовище і здійснюють пересування в ній.

Американські вчені з'ясували, що мозок мух-дрозофіл, так само як мозок більш складно влаштованих живих істот, має вбудований компас, що допомагає комам орієнтуватися на місцевості. У ході експериментів дослідники поміщали комах в простір віртуальної реальності і фіксували роботу їх мозку. Результати роботи показали, що в еліпсоїдному відділі головного мозку мух знаходяться нейрони, які обробляють візуальну інформацію про навколишній простір і призводять рухи тіла комах у відповідність з цією інформацією.

Дослідники вважають, що їх відкриття зможе надати вченим істотну допомогу у вивченні аналогічних нейронних механізмів у ссавців, так як у порівнянні з ними мухи-дрозофіли влаштовані набагато простіше, а значить, їх мозок більш доступний для досліджень.