Вода в Сонячній системі утворилася раніше ніж Сонце

Вода в Сонячній системі утворилася раніше ніж Сонце

Нове дослідження вчених США і Великобританії показує, що значна частина води в Сонячній системі утворилася раніше самої системи. Результати своєї роботи автори опублікували в журналі Science.

На думку астрономів, вода у формі льоду існувала в межах зароджується Сонячної системи до утворення зірки і планет. До такого висновку вчені дійшли в результаті комп'ютерного моделювання. У ньому фахівці простежили хімічну еволюцію дейтерію - стабільного ізотопу водню, - у якого в ядрі знаходяться по одному протону і нейтрону.

На думку вчених, хімічні процеси, що відбуваються всередині протопланетного диска в ранній Сонячній системі, не можуть привести до виявлення спостережуваного відносини змісту дейтерію до прото (найпоширенішому ізотопу водню з одним протоном в ядрі).

Моделі, створені вченими, показали, що хімічна еволюція Сонця не може пояснити виникнення великих кількостей дейтерію. Висновки вчених знаходять підтвердження у вигляді наявності цього ізотопу водню у важкій воді в ядрах комет і на астероїдах.

Важливість відкриття вчених для астробіології полягає в тому, що вода - основний компонент для виникнення життя земного типу - могла сформуватися не в результаті еволюції протопланетного диска, а її вміст у ньому визначається умовами, не залежними від такого процесу.

Дослідження вчених дозволяє по-новому подивитися на еволюцію планетних систем. Попередні моделі, за словами астрономів, припускали, що вода утворюється головним чином в ході розвитку таких систем.