В безмежних просторах космосу поруч із Сонячною системою виявлена вода

В безмежних просторах космосу поруч із Сонячною системою виявлена вода

На відстані приблизно 7,3 світлових років від Сонця вчені знайшли сліди водяних хмар. Висновки дослідників є попередніми. У разі, якщо спостереження астрономів підтвердяться, відкриття стане першим свідченням наявності водяних хмар поза Сонячною системою, повідомляється на сайті Science.

Хмари знаходяться в два рази ближче до Землі, ніж найближча до нашої планети після Сонця зірка, - Альфа Центавра. Відповідно до припущень вчених, вони огортають коричневий карлик розміром з Юпітер.

Кандидатом на наявність хмар виявилася субзірка WISE J0855-0714. Температура її поверхні трохи нижче точки замерзання води, що вище, ніж середня температура Юпітера, але менше температури Землі.

Об'єкт астрономи досліджували за допомогою інфрачервоного космічного телескопа НАСА WISE (Wide-Field Infrared Survey Explorer, Ширококутний інфрачервоний оглядовий дослідник), а також 6,5-метрового телескопа Бааде (одного з двох Магелланових телескопів в Чилі). В ході своєї роботи фахівці проаналізували 151 інфрачервоне зображення, отримане телескопом в Південній Америці.

Перевірити свої висновки астрономи сподіваються шляхом детального дослідження спектрів WISE J0855-0714. Для цього вчені чекають запуску наступника космічної обсерваторії «Хаббла» - телескопа Уебба, який, як очікується, буде запущений в кінці 2010-х років.