Водневе паливо для автомобілів будуть отримувати за допомогою пальчикових батарейок

Вчені США, Канади та Тайваню розробили дешевий спосіб розщеплення води на водень і кисень за допомогою звичайної батареї AAA. Утворений в результаті водень можна використовувати як паливо.

Результати свого дослідження автори опублікували в журналі Nature Communications, а стисло з їх висновками можна ознайомитися на сайті Стенфордського університету.

В результаті електролізу води електричний струм від залізо-нікелевої батареї ААА, що протікає між анодом і катодом, розщеплює воду на водень і кисень. Реакція відбувається в кімнатних умовах і екологічно безпечна (не сприяє парниковому ефекту). Вченим вперше вдалося використати недорогі джерела для розщеплення води.

За словами авторів дослідження, висока ефективність залізо-нікелевих джерел пов'язана з поєднанням двох металів, тоді як раніше фахівці використовували тільки чисті метали та їх оксиди. Проте вчені поки до кінця не розуміють деталей механізмів електролізу, в результаті яких відбувається розщеплення води.

Цей апарат може працювати протягом декількох днів. Фахівці мають намір збільшити цей час до декількох тижнів або місяців. Також учені планують адаптувати фотоелементи (сонячні батареї) для підзарядки батарей AAA.

Дослідники вважають, що їх відкриття знайде застосування в якості альтернативи сучасним бензиновим двигунам. Нові машини, за задумом учених, будуть здатні працювати на водневому паливі, що одержується в результаті розщеплення води так, як це було продемонстровано в експериментах.