Вчені назвали точний час вимирання неандертальців

Вчені назвали точний час вимирання неандертальців

Міжнародний колектив вчених вперше з високою точністю датував артефакти з 40 археологічних комплексів Євразії (від Іспанії до Росії) і з'ясував, що неандертальці зникли приблизно 40 тисяч років тому. Але сучасні люди не просто знищили своїх сусідів по континенту: кілька тисячоліть популяції неандертальців і кроманьйонців жили пліч-о-пліч, обмінюючись генами і навичками. Дослідження представлено в журналі Nature.

Традиційні методи датування за допомогою радіовуглецевого методу давали нечіткі результати, так як в зразках, чий вік перевищує 50 тисяч років, зберігається занадто мало вуглецю-14. Більш досконала технологія допомогла визначити, що мустьєрська культура (культурно-технологічний комплекс середнього палеоліту, що асоціюється з пізніми неандертальцями) по всій Євразії зникає в проміжку між 41 і 39 тисячами років тому.

Крім того, шательперонська культура (яку також вважають перехідною і пов'язаною з неандертальцями) зникає в той же період. Датування найдавнішої археологічної культури, безсумнівно пов'язаної з анатомічно сучасними людьми (уллуційської) дозволила встановити, скільки часу неандертальці і кроманьйонці "перетиналися": від 2600 до 5400 років, за різними підрахунками. Цього часу було більш ніж достатньо для культурного і, ймовірно, генетичного обміну між двома групами гомінін.