Вчені знайшли життя в нафті

Вчені знайшли життя в нафті

Німецькі вчені виявили свідчення життя в глибинах нафти: крихітні краплі води, де живуть особливі бактерії. Про свою знахідку вони розповіли в останньому номері журналу Science.

Учені працювали на берегах Піч-Лейк (острів Трінінад, Карибське море) - найбільшого в світі резервуара чистого рідкого асфальту. Мінерал піднімається на поверхню, де застигає і утворює тверду кірку.

Хоча раніше вважалося, що розкладання нафти анаеробними мікробами відбувається тільки на кордоні нафтового і водного середовищ, дослідники знайшли в самій мінеральній речовині крихітні (1-3 мікролітра) краплі рідини. Високий рівень солоності і водостійкі ізотопи крапель вказують на підземне походження води. Усередині крапель мешкають складно організовані співтовариства метанопродукуючих бактерій, що розщеплюють нафту.

Діяльність бактерій міняє хімічний склад мінералу і, в кінцевому результаті, призводить до утворення в'язкого бітуму (як в нафтоносних пісках). Хоча цей процес шкодить якості нафти, він може виявитися дуже корисним для очищення грунтових вод. Мікроорганізми, що відмінно почувають себе в токсичній нафті, допоможуть вченим знайти нові методи видалення забруднюючих речовин.