Вченими знайдено орган страху перед небезпеками і неприємностями

Вченими знайдено орган страху перед небезпеками і неприємностями

Вчені визначили крихітну і еволюційно дуже древню ділянку мозку, яка оперативно попереджає людину про небезпечні і неприємні відчуття. Саме завдяки повідцю епіталамуса (надбугорна область проміжного мозку - "habenula") люди вчаться на негативному досвіді.

Про своє відкриття британські нейрофізіологи розповіли на сторінках журналу Proceedings of the National Academy of Sciences.

23 учасницям експерименту у випадковому порядку показували сім абстрактних картинок, за якими слідували три реальних події - або виграш, або втрата одного фунта стерлінгів, або хворобливий електричний шок. Потім випробовувані знову дивилися картинки, три з яких вказували на одну з «нагород». Одночасно вчені стежили за реакцією мозку за допомогою функціонального магнітно-резонансного томографа (фМРТ) високого дозволу.

Повідець епіталамуса (розміром він менший за горошину) активізувався тільки під час відчуття страху перед ударом струму і взагалі не реагував на грошові прибутки і збитки.

Учасників експерименту також просили регулярно натискати на кнопку для перевірки їхньої уваги: на реальні наслідки ця дія ніяк не впливала. Проте при появі на екрані «електрошокової» картинки люди більш неохоче натискали на кнопку (при тому, що повідець епіталямуса працював дуже активно). Надактивний повідець епіталямуса пригнічує вироблення дофаміну і перетворює людей в песимістів, які бояться всіх і всього, стверджують вчені.