У надрах Місяця повинна бути рідина, - дослідження

У надрах Місяця повинна бути рідина, - дослідження

Геофізики з Китаю, США та Японії показали, що ядро Місяця повинне бути оточене рідким шаром. До такого висновку автори дійшли в результаті комп'ютерного моделювання. Дослідження опубліковане в журналі Nature Geoscience.

Рідкий шар являє собою тонку в'язку середу між астеносферою - нижньої мантією супутника Землі - і ядром Місяця, який покриває ядро нерівномірним чином. З ним, як показують результати комп'ютерного моделювання, пов'язано згасання сейсмічних хвиль.

Причиною появи тонкого рідкого шару фахівці назвали тертя в надрах супутника, обумовлене гравітаційною взаємодією з Землею. У своєму дослідженні вчені звернули увагу на регулярні зміни в гравітаційному полі Місяця, при яких ядро Місяця ковзає всередині супутника, а рідкий шар виконує роль мастила.

Звична схема будови Місяця припускає, що в центрі супутника знаходиться ядро, яке оточене товстим шаром мантії, закритим зверху корою. Вважається, що між рідким зовнішнім ядром і астеносферою знаходиться частково розплавлений прикордонний шар товщиною менше 500 кілометрів, утворення якого пов'язано з поділом твердих і розплавлених фаз на ранніх етапах утворення Місяця. Комп'ютерне моделювання, проведене фізиками, додає додатковий шар, розташований під астеносферою.

Вченим тепер належить перевірити справедливість своєї теорії. Однак навіть у тому випадку, якщо вона вірна, залишиться відкритим питання про те, чому шар рідини не затвердів за 4,5 мільярда років з моменту утворення системи Земля-Місяць. Можливо, що фізикам належить змінити свою точку зору про походження супутника Землі.