Вчені: Таємниця скрипок Страдіварі не пов'язана з лаком

Вчені: Таємниця скрипок Страдіварі не пов'язана з лаком

Французькі і німецькі вчені викрили одну з гіпотез, що пояснює унікальний звук скрипок Страдіварі.

Дослідники сперечаються про це багато років. Можливо, секрет криється в дереві, клеї, спеціальному засобі від жуків- або у формі музичних інструментів великого італійського майстра - але точно не в зовнішньому покритті.

Жан-Філіп Ешар, хімік паризького Музею музики, і його колеги після чотирьох років вивчення лаку, яким покривалися скрипки, прийшли до висновку, що він складається всього лише з олії і деревної смоли - типових складових елементів політури скрипок XVIII століття. Ніяких слідів екстракту бурштину, прополісу та інших рідкісних і загадкових інгредієнтів виявлено не було. Саме їх дією експерти час від часу намагалися пояснити чистоту звуку творінь Страдіварі.

Ну а деревна смола використовувалася швидше за все не для поліпшення звучання, а для додання інструменту багатшого відтінку. Експериментуючи з кольором, майстер додавав в лак червоні пігменти і покривав ним скрипку в два шари.

У розпорядженні вчених знаходилися п'ять інструментів: чотири скрипки і старовинна «віола д'амур». Вони були виготовлені в різні періоди  творчого шляху Страдіварі.

Дослідники схиляються до думки, що секрет скрипок зовсім не в секретних інгредієнтах, а в техніці обробки дерева і геніальності  майстра.

Результати експертизи опубліковані в журналі Angewandte Chemie