Вчені знайшли ділянку мозку, що відповідає за боротьбу зі спокусами

Вчені знайшли ділянку мозку, що відповідає за боротьбу зі спокусами

Швейцарські вчені за допомогою складного соціального експерименту виявили ділянку мозку, порушення в роботі якої заважають боротися зі спокусами, що негативно впливає на репутацію людини.
Стаття дослідників опублікована в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Швейцарські дослідники з Інституту емпіричних досліджень економіки в Цюріху виходили з тих передумов, що в сучасному соціальному устрої суспільства робота над власною репутацією вимагає від людей довгострокових і наполегливих зусиль, однак нервові основи цього соціального механізму досі вивчені дуже поверхово.

Автори статті припустили, що важливу роль у роботі над репутацією відіграють бічні ділянки передлобної кори головного мозку, оскільки раніше вже було показано, що саме ці ділянки задіяні в придушенні основних відгуків людей на зовнішні умови, а формування репутації, на думку вчених, неможливе без придушення в собі прагнення до миттєвої вигоди.

Автори роботи під керівництвом Ернста Фера зуміли розробити складний експеримент за участю 87 добровольців.
Учасники експерименту зіграли в гру на довіру. Їх розділили на три групи: ведучі, інвестори і довірені. Потім інвестори через ведучого передавали довіреному певну кількість очок, еквівалентну грошам. Ведучий збільшував їх кількість в чотири рази, а довіреному потрібно було прийняти рішення, скільки очок повернути інвестору. При цьому інвестор в кожному наступному заході знав історію рішень довіреного, з яким треба було грати.

Автори експерименту вважали, що якщо учасники експерименту з самого його початку будуть прагнути до максимального збагачення, це позначиться на ставленні до них з боку інвесторів, які в подальшому не будуть довіряти їм великі суми.

У половині експериментів вчені перед їх початком впливали на бічні частини передлобної кори головного мозку випробовуваних за допомогою низькочастотної повторюваної транскраніальної магнітної стимуляції, що тимчасово і незначною мірою порушувала її роботу.

У результаті такого впливу на праву частину бічної передлобної кори піддослідні, згідно зі спостереженнями вчених, втрачали здатність до напрацювання репутації від одного раунду гри до іншого, хоча і зберігали уявлення про принципи чесної гри і були здатні в цілому поводити себе альтруїстично. Дія ж на ліву частину цієї кори такого ефекту не мала.

"Таким чином, люди з порушеною правою частиною бічної передлобної кори не можуть надалі протистояти спокусам, навіть розуміючи, що це призведе до погіршення їх репутації, що свідчить про важливе розходження в розумінні людиною принципів поведінки і здатності дотримуватися їх під час взаємодії з іншими людьми ", - йдеться в статті.

Нагадаємо, у серпні вчені виявили ділянку мозку, яка визначає відчуття особистого простору людини.