Вчені відкрили нові незвичайні властивості світла

Вчені відкрили нові незвичайні властивості світла

Японські, українські, американські та корейські вчені відкрили нові незвичайні властивості світла.

Досліджуючи динамічні характеристики еванесцентної хвилі, учені виявили, що її імпульс і спін мають поперечні компоненти, які орієнтовані під прямим кутом до напрямку розповсюдження. Фізики також відкрили, що поперечна компонента спіна не залежить від поляризації та спіральності. Властивості досліджених хвиль, як заявляють автори, в деякому сенсі протилежні властивостям звичайних хвиль.

Еванесцентна хвиля поширюється біля кордону розділу двох середовищ з різними властивостями (показниками заломлення і діелектричними проникненнями); її інтенсивність експоненціально убуває при видаленні від цього кордону.

У звичайному випадку світлові кванти переносять імпульс у напрямку свого руху; частка має спіральність, яка визначається проекцією спіна на напрямок руху і приймає два значення: плюс (правоспіральна частка) і мінус (лівоспіральна) одиниця. Спін - квантова характеристика елементарної частки; вимірюється в цілих (для бозонів) і напівцілими  для (ферміонів) постійної Планка (з межею).

Еванесцентні хвилі знаходять застосування, наприклад, в надточних мікроскопах. До технологій на основі таких затухаючих хвиль проявляють інтерес і військові, яких цікавить зниження видимості техніки та об'єктів радарами. Нові властивості представляють гарну можливість досліджувати фізичні особливості, які раніше були недоступні спостереженню.