Вчені знайшли під землею величезний океан

Вчені знайшли під землею величезний океан

Канадські вчені довели, що під землею знаходяться величезні запаси води, що дорівнюють Світовому океану. На глибині сотень кілометрів вода міститься у вигляді гідроксильних груп у складі мінералу - рінгвудит.

До відкриття вчених привели спостереження за поширенням сейсмічних хвиль при землетрусах, швидкість яких різко змінюється на межі верхньої та нижньої мантій Землі на глибині 410-660 кілометрів. Вчені припустили, що це відбувається через зміни, які зазнає на великій глибині структура мінералу олівіну, що становить більшу частину верхньої мантії. Цю форму олівіну назвали рінгвудитом. До цих пір ніхто не бачив рінгвудит, витягнутий з земної мантії, так як глибина, на якій він повинен залягати, занадто велика для видобутку зразків.

Фахівці з Альбертського університету в Едмонтоні (Канада) вперше виявили зразок рінгвудита у вигляді вкраплення в алмазі. Аналіз показав, що 1,5% ваги зразка становить вода у вигляді гідроксильних груп (OH).

"Цей зразок - дуже вагомий доказ того, що глибоко під землею є області, що містять воду. Транзитна зона в надрах Землі повинна містити стільки води, скільки всі океани, разом узяті", - пояснює дослідник Грем Пірсон.

Алмаз, який досліджували вчені, був знайдений в 2008 році в Бразилії. На поверхню землі його, ймовірно, винесла магма при виверженні вулкана. Шириною три міліметри в поперечнику цей коричневий алмаз не уявляв особливої економічної цінності.

Купуючи його, вчені хотіли знайти в ньому інший мінерал і виявили рінгвудит майже випадково. Кілька років їм було потрібно для проведення аналізів, які офіційно підтверджують знахідку.