В Африці зароджується новий океан

В Африці зароджується новий океан

Рифтовий розлом у пустелі Ефіопії, що простягається на 56 кілометрів, у майбутньому перетвориться на новий океан, стверджують геофізики.
 Автори дослідження опублікували його в журналі Geophysical Research Letters.

Незважаючи на те, що розлом, завширшки місцями до шести метрів, був виявлений ще в 2005 році, до останнього часу вчені відчували сумніви з приводу подальшого розвитку цієї формації.

Тепер група вчених показала, що тектонічна активність у цьому розломі ідентична тій, що відбувається в надрах серединних океанічних хребтів, що розсовують континенти. Така ж активність спостерігається і на дні Червоного моря.

Відповідно до заново оброблених сейсмічних даних, накопичених у 2005 році, розлом утворився протягом лічених днів. Розпочався процес з виверження вулкану Даббаху, після чого в різні боки від нього магма почала заповнювати тріщини в земній корі, "розкриваючи" розлом подібно до замка-блискавки.

Причиною появи розлому є поділ Африканської і Аравійської тектонічних плит, який відбувається вже 30 мільйонів років зі швидкістю приблизно 2,5 сантиметри на рік. Результатом цього розділення стало Червоне море, а океан, що формується, з'єднає його з Аденською затокою.

"Нам відомо, що океанічні хребти формуються під впливом аналогічного вливання магми в розлом, однак для нас було сюрпризом, що такі процеси можуть проходити так швидко", - сказав професор Сінді Ебінджер з Університету Рочестера в США, слова якого наводить Live Science.

Досі вчені вважали, що формування таких розломів відбувається короткими фрагментами. Такий тип тектонічної активності, на думку вчених, несе серйозну загрозу для місцевого населення.

Нагадаємо, глобальне потепління клімату протягом найближчих 60 років може перетворити Північний Льодовитий океан у скупчення мутних, забруднених і застійних вод, позбавлених будь-яких течій. Особливо брудними води океану будуть біля берегів Росії, Канади і Гренландії, стверджують автори відповідного дослідження.