Вченими виявлено сліди перших європейців, залишені 800 тисяч років тому

Вченими виявлено сліди перших європейців, залишені 800 тисяч років тому

Найбільш ранні сліди, залишені людьми за межами Африки, були знайдені в Норфолку. Вчені вважають, що виявлені ними сліди є найбільш ранніми відбитками стоп людини в північній Європі. Вони, як стверджують дослідники, були залишені 800 тисяч років тому.

З опублікованих матеріалів стало відомо, що сліди були виявлені під час відливу, коли відступаюче море потягнуло пляжні піски, оголивши ряд витягнутих западин, утоплених в мулових відкладеннях.

"Спочатку ми не були впевнені, що ми побачили сліди, - сказав доктор Нік Ештон з Британського музею. - Але після того, як ми видалили залишки піску і морської води, стало зрозуміло, що западини нагадують відбитки, можливо, людські сліди. Нам потрібно було зафільмувати сліди якнайшвидше, поки море їх не зруйнувало".

Як показав аналіз зроблених знімків, подовжені западини насправді є слідами стародавніх людей, імовірно, п'яти.

"Це надзвичайно рідкісне відкриття. Дослідження в Хапісберге надали нам можливість більше дізнатися про переселення людей з Африки в Європу", - додав Ештон.

Результати дослідження, які були опубліковані в науковому журналі PLoS ONE, показують, що відбитки залишили кілька дорослих і неповнолітніх. У напрямку слідів вчені визначили, що стародавні люди рухалися в південному напрямку.

За останні десять років в Хапісберге було зроблено чимало археологічних відкриттів, зокрема, вчені виявили кам'яні інструменти, створені понад 800 000 років тому. У той час Британія ще не відокремилась від континентальної Європи і Хапісберг розташовувався на березі широкого гирла в декількох милях від узбережжя.

На сьогоднішній день є лише кілька більш давніх відбитків людей. Одні з них були виявлені в Лаетолі в Танзанії. Вони, як вважають дослідники, були залишені близько 3,5 млн. років. Інші були знайдені в Кенії, їм, як вважають, близько 1,5 мільйонів років.