Засновники Google і X-Prize планують зайнятися видобутком ресурсів на астероїдах

Легендарний режисер Джеймс Кемерон і ряд відомих підприємців оголосили про розробку грандіозної технології з видобутку корисних копалин на навколоземних астероїдах. У майбутньому на астероїдах планується видобувати дорогоцінні метали, воду і різні мінерали.

Реалізація даної технології буде здійснюватися компанією PlanetaryResources. Ця компанія була створена підприємцем Пітером Діамандісом, який відомий тим, що першим розробив приватний місяцехід. За сумісництвом підприємець займається і продажем квитків на міжнародну космічну станцію.

Режисер Джейм Кемерон стане консультантом проекту. У числі спонсорів даного проекту значиться засновник компанії Google, голова ради директорів Google і космічний турист Чарльз Симоні.

Розпочнеться реалізація проекту з видобутку корисних копалин на астероїдах з запуску в космос першого в історії приватного космічного телескопа. Планується, що цей телескоп буде виведений на орбіту в найближчі два роки.

В даний час ведеться активна розробка даного телескопа, що отримав назву Leo. Невеликий апарат призначений для ведення приватних космічних досліджень. Однією з головних цілей нового телескопа значиться дослідження метеоритів, на яких ним буде вестися пошук корисних копалин.

Вже в найближчому майбутньому на навколоземній орбіті землі повинна з'явитися серія подібних телескопів, які обстежуватимуть метеорити в сонячній системі. У полі зору знаходитиметься близько тисячі метеоритів. Розробка космічних тіл здійснюватиметься безпілотними місіями.

Наступним етапом розвитку даної технології буде будівництво цілої серії перехоплювачів, які будуть здатні підходити на максимально близьку відстань до астероїдів і здійснювати докладне дослідження космічних об'єктів. Проектировка перехоплювачів буде вестися на основі телескопів Leo, що дозволить істотно зменшити вартість розробки.

Перехоплювачі будуть використовуватися як поодинці, так і парами. Досліджуватися будуть метеорити, які підлітають до землі на дистанцію в місячну орбіту. Подібних об'єктів в Сонячній системі сьогодні близько кількох тисяч. На метеоритах, що мають навколоземну орбіту, можуть міститися різні цінні мінерали.

Надалі Перехоплювач буде модернізований в новий космічний апарат RendezvousProspector, який призначений для дослідження віддалених астероїдів. Новий космічний апарат отримає оновлену авіонику і лазерну систему дослідження.

Щорічно планується запускати по кілька космічних апаратів, що дозволить істотно скоротити витрати і знизить ризик можливого провалу запланованої місії. Космічні апарати зможуть здійснювати геологічну розвідку астероїдів. Дані отримані з дослідницьких апаратів дозволять вченим прийняти рішення про проведення розробки того чи іншого метеорита.

За задумами інвесторів геологічна розвідка корисних копалин на астероїдах може початися вже через п'ять років. Спочатку планується здійснювати видобуток води на астероїдах, а в найближчому майбутньому і корисних копалин.

Незважаючи на можливість видобутку на астероїдах платини і золота, перспективність подібних розробок більш ніж сумнівна. Незважаючи на високу вартість цих корисних копалин, польоти в космос і видобуток в космосі потребують величезних фінансових витрат.

На думку керівництва PlanetaryResources незабаром польоти в космос стануть більш доступними, що і дозволить зробити розробку корисних копалин на астероїдах економічно вигідною. Поки ж вони будуть здійснювати дослідження астероїдів.

За певних умов розробка корисних ресурсів з астероїдів може бути вигідніше. Ніж розробка безпосередньо на землі. Вода з астероїдів може мати таку структуру, яка дозволить з легкістю розкладати її на водень і кисень, і використовувати отримане паливо для космічних польотів вглиб сонячної системи.

Подібні орбітальні станції в майбутньому могли б стати основою для дослідження навколишнього космосу. Перший літаючий склад планують зробити і запустити в 2020 році. Подібні плани виглядають дещо оптимістичними, проте вчені, які займаються дослідженням космосу, відзначають, що логічний ланцюжок дослідження виглядає більш ніж логічно.

Вся історія людства пов'язана з відкриттям нових ресурсів. У середньовіччі європейці шукали шляхи і ресурси в Індію і відкрили Америку. Тому цілком можливо дану задумку чекає успіх.