Знайдено перші свідчення дружби кішок і людей

Знайдено перші свідчення дружби кішок і людей

Китайські вчені виявили перші свідчення важливої ролі кішок в суспільстві стародавніх фермерів близько 5,3 тисяч років тому.

Під час розкопок неолітичного села неподалік від Цюаньхуцунь в Китаї вчені виявили кістки декількох кішок. Аналіз співвідношення ізотопів 13C і 12С, а також 15N і 14N в колагені кісток дозволив встановити дієту хижаків. За словами вчених, вони харчувалися тваринами, основною їжею яких було просо - тобто гризунами: мишами і щурами. Про це говорить не тільки ізотопний аналіз, а й велика кількість відповідних кісток в межах села.

Дієта однієї з кішок була незвично багата рослинною їжею, хоча в природі ці хижаки харчуються тільки м'ясом. Це, за словами вчених, доводить те, що неолітичні фермери підгодовували кішок їжею зі свого столу. Аналіз зубів іншої кішки показав, що вона дожила до шести років. Винятковий вік в порівнянні з тваринами в дикій природі говорить про те, що фермери дбали про своїх вихованців.

Основою економіки місцевих фермерів було вирощування проса. Його зберігали в спеціальних керамічних посудинах для того, щоб убезпечити від гризунів. Цього, однак, було недостатньо для боротьби з шкідниками, які представляли велику проблему для фермерів.

Найдавнішим відомим свідченням одомашнення кішок є поховання сьомого тисячоліття до нашої ери на Кіпрі, в якому поряд з людиною був знайдений скелет цієї тварини. Близько чотирьох тисяч років тому кішки з'являються в мистецтві Стародавнього Єгипту і з тих пір їх історія добре простежується. Однак як розвивалися відносини кішок і людини в період з 9 по 4 тисяч років тому, практично невідомо.

На основі аналізу ДНК вважається, що сучасні кішки походять від степового кота - близькосхідного підвиду диких лісових котів Felis silvestris lybica. Виявлення кішок в Китаї, далеко від місць розселення степового кота, можна пояснити двома шляхами: або стародавні фермери привезли кішок з собою під час міграції, або знайдені кістки належать не степовому коту, а якомусь місцевому виду. Яке з пояснень є вірним, допоможе встановити аналіз ДНК.