Вчені виростили життєздатну серцеву м'язову тканину

Вчені виростили життєздатну серцеву м'язову тканину

Сенсаційне відкриття зробили американські вчені: вони зуміли виростити життєздатну серцеву м'язову тканину, використовуючи стовбурні клітини ембріона гризуна.
Роботи велися в тісній співпраці доктора Кеннет Шьєн і групи фахівців з Гарварду і штату Массачусетс.

Доктору Шьєну вдалося генетично модифікувати ембріон миші так, що конкретні клітини серцевої тканини підсвічувалися червоним або зеленим кольором. Коли зародок досяг достатнього дозрівання, дослідники змогли відокремити необхідні частини, які на той час перетворилися на сформовані серцеві шлуночки.

Після цього вчені з Гарварду вмонтували отримані Кеннетом Шьєном тканини в створений ними макет і впевнилися, що серцевий м'яз повністю працездатний - вони змогли на власні очі побачити його "биття" і заміряти пульс.

За словами голови Національного інституту серця, легенів і крові доктора Елізабет Нейбел, "це величезний крок вперед. Такі дослідження допоможуть значно просунути кардіохірургію", - зазначила вона.

Досі вченим не вдавалося виділити стовбурові клітини, повністю придатні для створення серцевого м'яза.

Як стверджують дослідники, таку операцію можна повторити і з людським організмом, що дозволить "вирощувати" необхідні органи і пересаджувати їх в організм хворих.

Фахівці впевнені, що робота команди Кеннета Шьєна відкриє медицині дорогу для більш спеціалізованого застосування ембріональних стовбурових клітин залежно від їх типу та призначення.
Як повідомлялося, у липні нинішнього року в бельгійському місті Генка лікарі вперше в світі імплантували в серце пацієнта клітини серцевого м'яза, вирощені з клітин його кісткового мозку.

А в квітні минулого року групі дослідників з Центру регенеративної медицини в Торонто спільно з колегами зі США та Британії вдалося виростити з ембріональних стовбурових клітин три типи клітин серцевого м'яза.