Астрономи виявили нову галактику M82

Астрономи виявили нову галактику M82

Вчені заявляють, що багаторічні спостереження за діяльністю великих "зоряних ясел" які зароджуються в галактиці показали, що такі зірки починають своє життя тільки у випадку, коли вони знаходяться в оточенні особливого "водневого туману", який стискає газ всередині процесу зореутворення.

Американським вченим за допомогою параболічного радіотелескопа Грін-Бенк вдалося розглянути в міліметровому діапазоні галактику M82.

Вчені відзначають, що ця галактика розташовується в 12 млн. світлових років від нашої планети. За галактичними мірками вона вважається молодою, в ній протікає активний процес зародження зірок. Фахівці також кажуть, що порівняно з Чумацьким шляхом, поява нових зірок в M82 протікає в тисячі разів швидше.

Крім того, вченим вдалося розгледіти щільні хмари молекулярного газу. Нова галактика є звичайним представником молодих галактик. Тривалі спостереження допомогли фахівцям отримати високоякісні фото і вивчити характеристики понад півтори тисячі хмар нейтрального газу. Після того як вчені склали карту "зоряних ясел", вони помітили один незвичайний факт - практично половина водню, перебував за межами цих хмар, хоча повинен був знаходитися всередині них.

Як стверджують вчені, виявлені ними скупчення газу, названі "водневим туманом", є джерелом формування нових зірок. Туман стискає хмари нейтрального газу, завдяки чому їм вдається досягти високої щільності, яка необхідна для зародження зірок.

Астрономи поки не зовсім розуміють, як саме даний газ концентрується при народженні зірок. У недалекому майбутньому вони планують вивчити, яким чином ця міжзоряна речовина концентрується на момент зореутворення.