Виявлена Сонячна Система, подібна до нашої, - астрономи

Виявлена Сонячна Система, подібна до нашої, - астрономи

Команда європейських астрономів виявила ще одну сонячну систему, яка дуже схожа на нашу, - більше, ніж всі раніше відкриті зоряні системи. Вона складається з семи екзопланет, які обертаються по орбіті навколо зірки, серед яких є невеликі планети із скелястою поверхнею, розташовані недалеко від зірки і газові гіганти трохи далі. Систему вдалося знайти під час аналізу даних, отриманих космічним телескопом Kepler.

KOI-351 - це "перша система, в якій є значна кількість планет (більше ніж дві або три), серед яких існує певна ієрархія, як в сонячній системі, - з невеликими, можливо, скелястими планетами в середині і газовими гігантами ближче до краю (системи)", каже професор Інституту Планетарних Досліджень в Аерокосмічному Центрі в Німеччині Хуан Кабрера (Juan Cabrera).

Три з семи планет, що обертаються по орбіті навколо KOI-351, були виявлені раніше цього року, їх періоди дорівнюють 59, 210 і 331 день, - подібно періодам Меркурія, Венери і Землі.

Але орбітальні періоди цих планет змінюються на 25.7 годин. Це - найбільший розкид, коли-небудь помічений в орбітальних періодах екзопланет і це підштовхнуло вчених на думку про те, що, можливо, планет у цій системі більше, ніж ми можемо бачити.

У системах з великою кількістю планет сила тяжіння довколишніх планет може стати причиною більш швидкого, або, навпаки, повільного обертання планети по її орбіті. Ці "ривки" стають причиною зміни орбітальних періодів.

Вони так само служать непрямим доказом того, що в системі зірки є інші планети. Використовуючи комп'ютерні алгоритми, Кабрера і його соратники виявили ще чотири планети, що обертаються по орбіті навколо KOI-351.

Однак ці планети знаходяться набагато ближче до своєї зірки, ніж Меркурій по відношенню до Сонця, їх орбітальні періоди дорівнюють 7, 9 і 125 днів. Система неймовірно компактна - період найвіддаленішої від зірки планети менше земного. Так, відстань від найвіддаленішої планети до зірки менше однієї астрономічної одиниці.

Вченим вперше вдалося виявити систему, настільки сильно схожу на Сонячну. В основному екзопланети разюче відрізняються від планет нашої сонячної системи. "Ми знаходимо планети в будь-якому порядку, на різній відстані, різних розмірів; знаходимо навіть цілі класи планет, яких не існує в Сонячній Системі", - говорить Кабрера.

Для пояснення цього розмаїття було запропоновано кілька теорій, серед яких - міграція планет і відкидання планет один від одного. Однак, факт залишається фактом: про формації планет нам поки відомо небагато.

"Ми ще не знаємо, чому ця система сформувалася саме таким чином, але ми відчуваємо, що це - ключова система в розумінні формації планет загалом і формування нашої Сонячної Системи зокрема", - додав учений.

Команда дослідників дуже сподівається на те, що буде схвалено фінансування майбутньої місії PLATO, - в цьому випадку, їм вдасться ще раз поглянути на цю систему і визначити радіус і масу кожної планети і можливо, навіть проаналізувати їх склад.

Подальші спостереження допоможуть астрономам не тільки зрозуміти, як сформувалася ця система; вони так само можуть дати ключ до розгадки формування Сонячної системи.