Телескоп "Хаббл" зробив знімок першого квазара

Телескоп

Фотографії квазара 3C 273, отримані за допомогою космічного телескопа "Хаббл", були нещодавно опубліковані вченими. Знімки з доданими до них описами представлені на сайті NASA.

Яскравий об'єкт розташовується в сузір'ї Діви на відстані 2,5 млрд світлових років від нашої планети. І хоча це досить велика відстань, цей квазар є одним з найбільш близьких до Землі об'єктів подібного типу. Представники NASA відзначили, що даний знімок - "найкращий з усіх існуючих".

Галактичне ядро 3C 273 стало в історії астрономії найпершим об'єктом, якому присвоїли звання квазара (quasi - stellar radio source, квазізоряне радіоджерело). Виявили його на початку 60-х років минулого сторіччя.

Сучасні вчені вважають, що квазари є найяскравішими об'єктами у Всесвіті і являють собою гігантські чорні діри, що знаходяться в центрах галактик. Головним джерелом їх потужного випромінювання служить матерія з навколо світовими швидкостями, створеними гравітаційним полем діри.

Результат цих процесів - виділення величезної кількості енергії. Дослідникі вважають, що якби цей квазар знаходився на відстані в 30 світлових років від Землі, тоді яскравість його анітрохи не поступалася б сонячній.