Астрономи виявили новий тип квазарів, природа яких не піддається жодній з існуючих нині теорій

У центрі кожної відомої сьогодні галактики, як і в Чумацькому шляху, знаходиться надмасивна чорна діра. Деякі діри оточує над'яскравий диск розпеченого газу - квазар. Проте нещодавно групою вчених у віддалених галактиках був відкритий новий клас квазарів. Дивно те, що їх природа не піддається жодній з існуючих нині теорій.

"Відрізняється цей тип квазарів тим, що газ в ньому рухається в двох напрямках: одна його частина - до Землі, а інша на високій швидкості, можливо, до чорної діри квазара", - повідомив професор астрономії та астрофізики Ніл Брандт (Niel Brandt) з державного Університету Пенна.

Команді дослідників на чолі з Патріком Холом (Patrick Hall) з Університету Йорка в Торонто вдалося виявити незвичайні квазари під час третьої фази Слоановского Цифрового Небесного Огляду (SDSS - III).

Однією з ймовірних причин незвичайної природи квазара, як вважає Холл, є те, що газ, який рухається від нас не падає в чорну діру, а деякий час обертається навколо неї, а потім поступово відштовхується від чорної діри, створюючи таким чином вітер, у якому газ рухається, то до нас, то від нас.

"Щоб краще собі це уявити, спробуємо порівняти рух газу з мурахою яка обертається на каруселі, яка повзе від центру до її краю. Половину часу мураха повзе у напрямку до вас, тоді як весь інший час - від вас. Такий же принцип руху газу, можливо, і в цих квазарах. Але в усякому разі, це досить незвично".

Тепер моделі квазарів і їх вітрів вчені переглянуть з урахуванням цих об'єктів. Але щоб краще розуміти, що саме має бути переглянуте, фахівці продовжують вести спостереження за цими квазарами за допомогою телескопа Gemini-North на Гаваях.