У Чумацькому шляху виявлений найбільший газовий потік

У Чумацькому шляху виявлений найбільший газовий потік

Група астрономів з Німеччини виявила в нашій Галактиці величезний газовий потік. Швидкість руху струменя міжзоряного газу, протяжністю більше 1600 світлових років, становить приблизно 17 км/сек. Потік був виявлений завдяки інфрачервоному космічному телескопу "Spitzer", працюючому вже більше 10 років на орбіті Землі.

Газовий потік вчені помітили під час вивчення фотознімків, зроблених у чотирьох спектральних діапазонах. Маса газу цього газового потоку, за попередніми оцінками фахівців, сягає 100 тис. мас нашого Сонця. Дослідження також проводилися за допомогою радіотелескопів, як частина проекту GRS / Galactic Ring Survey /. Все це допомогло астрономам уточнити швидкість потоку і його контури. З метою уточнити швидкість вчені виміряли зсув частоти у випромінюванні, що виходить від молекул чадного газу, що виникає через ефект, відкритий австрійським фізиком Крістіаном Доплером.

Крім цього, астрономи знайшли міхур газу, який, можливо, теж є джерелом газового струменя. Згідно з припущенням авторів роботи, він виник в результаті спалаху нової зірки, а пізніше деяка частина викинутої речовини видулася у вигляді довгого шлейфу. Передбачуваний спалах, як відзначають вчені, стався в галактиці біля 50 мільйонів років тому.

Знання про газові потоки у Всесвіті вкрай уривчасті, як підкреслюють вчені. Вони розраховують, що рано чи пізно їм все ж таки вдасться створити карту галактичних течій, визначивши таким чином характеристики руху речовини в Чумацькому Шляху.