Вчені виявили нервові клітини, які пригнічують апетит

Вчені виявили нервові клітини, які пригнічують апетит

Групи нейронів, здатні пригнічувати апетит при отруєнні, переїданні або ж хворобі були виявлені американськими вченими. Нові відомості допоможуть у розробці штучних методів "відключення" апетиту.

Практично всім знайомі ті неприємні відчуття, які виникають під час прийняття їжі при хворобі або переїданні. Дослідники на чолі з Річардом Палмітером (Richard Palmiter) з Університету Вашингтона в Сіетлі розібралася в процесі перетворення біохімічних сигналів у відразу до їжі.

Область головного мозку - парабрахіальне ядро, містить в собі нейрони, пов'язані з різними аспектами сприйняття їжі: відчуття смаку, потреба організму в солі, а також термочутливість. Функція придушення апетиту також контролюється парабрахіальним ядром, але до цих пір вченим було невідомо, які нейрони передають інформацію і як саме це відбувається.

Природне придушення апетиту, як з'ясувалося, настає тоді, коли в дію приходять нейрони, які синтезують білок CGPR, реагуючи на дію гормонів, що виробляються кишечником, який заповнений їжею, або з речовин, що утворюються при отруєнні та інфекції в організмі.

Палмітер з колегами в експериментах, проведених на мишах, встановили, що синтез CGPR парабрахіального ядра ставав інтенсивнішим в нейронах при дії так званого "гормону ситості", токсичного хлориду літію або липополісахарида, який є складовою речовиною компонента клітинної стінки бактерій, пов'язаних з розвитком різних захворювань.

Це ініціювало серію взаємодій між нервовими клітинами, внаслідок чого сигнал передавався нейронам мигдалеподібного тіла - частина мозку, що відповідає за формування певних емоцій. Миші переставали їсти, не отримуючи, по всій ймовірності, задоволення від їжі. Блокування CGPR - нейронів сприяла тому, що гризуни продовжували їсти навіть тоді, коли цього не слід було робити.

"Тепер можна буде створити нові методи, як для підвищення, так і для зниження апетиту в медичних цілях", - припускають автори.