Вчені знайшли бактерію, яка "з’їдає" нафтові забруднення

Вчені знайшли бактерію, яка

Європейські мікробіологи знайшли холодостійку бактерію, що може стати ефективним і "чистим" засобом боротьби з розливами нафти у полярних регіонах. Зараз для боротьби з наслідками розливів нафти використовуються хімічні засоби.

Про це йдеться у статтях, опублікованих у журналах Applied and Environmental Microbiology і Nature Communications.

Для боротьби з наслідками розливів нафти в морях і океанах як правило використовуються хімічні засоби. Найвідоміший з них – диспергіруючий агент під маркою Corexit. У 2010 році в процесі усунення наслідків аварії на буровій платформі Deep Horizon у Мексиканській затоці в море потрапило близько 7 млн літрів цієї речовини, яка теж може завдавати шкоди навколишньому середовищу і людині.

Європейські вчені з проекту BACSIN займаються пошуком альтернативи до цього засобу. «Одним з можливих підходів є стимуляція росту бактерій, які здатні прискорювати процес розкладання нафтопродуктів», – каже голова дослідницької групи Герман Хайпіпер з німецького Центру екологічних досліджень Товариства Гельмгольца.

Бактерії живуть на Землі мільйони років, але їхня фізіологія досліджена дуже слабо. Вчені досліджували бактерії Alcanivorax borkumensis і Oleispira antarctica. Як з’ясувалося, ці мікроорганізми розкладають нафтопродукти на жирні кислоти. Незважаючи на те, що Alcanivorax borkumensis більше поширена і відома, Oleispira antarctica може виживати при температурах близько 5 градусів за Цельсієм, що робить дану бактерію найкращим кандидатом «прибиральника розливів» у полярних регіонах чи на морському дні.

Нагадаємо, вченим з Південної Кореї вперше вдалося створити генетично модифіковані бактерії, які можуть виробляти бензин