На дні Тихого океану знайдений супервулкан

На дні Тихого океану знайдений супервулкан

Геологи з США і Японії виявили в північно-західній частині Тихого океану згаслий близько 140 мільйонів років тому підводний вулкан. Його діаметр становить 625 кілометрів, що робить гору найбільшим вулканом на Землі і другим за величиною в Сонячній системі.

Фахівці досліджували геологічну структуру височини Шатського в 1500 кілометрах на схід від Японії. Вони проаналізували поширення сейсмічних хвиль в цьому районі, а також зіставили один з одним зразки базальтової породи, піднятої з дна океану. Ці дані дозволили зробити висновок про те, що масив Таму, частина височини Шатського, є одним вулканом. Якщо раніше вчені вважали, що підводні гори висотою близько 4 кілометрів сформувалися в результаті активності декількох вулканів, то нова інформація говорить на користь одного мегавулкана.

Відкритий вулкан геологи назвали особливо цікавим з тієї причини, що він дозволяє переглянути уявлення про те, який обсяг лави може виливатися на поверхню з одного вулкана. Учені підкреслюють, що найбільш великий з раніше відомих вулканів, Мауна Лоа на Гавайських островах, має площу основи всього в 15 відсотків від Таму, хоча Мауна Лоа і перевищує Таму по висоті, досягаючи позначки у дев'ять кілометрів (від дна океану). Геологи також не виключають того, що на Землі можуть виявитися і ще більші згаслі вулкани, виявлення яких підштовхне до додаткового вивчення морського дна.

Наприкінці серпня 2013 інша група геологів повідомила про виявлення на планеті одного з найбільших каньйонів: ущелину довжиною близько 750 кілометрів і глибиною до 800 метрів було приховано під крижаним щитом Гренландії.