Вчені прояснили зв'язок між видобутком нафти і землетрусами

Вчені прояснили зв'язок між видобутком нафти і землетрусами

Американські вчені виявили, що закачування під землю використаних в ході нафтовидобутку вод провокує виникнення в таких місцях землетрусів. Оригінальне дослідження і огляд впливу людини на сейсмічну активність опубліковані в одному номері Science.

Висновки вчених базуються на аналізі сейсмічної активності у трьох точках в Техасі Колорадо та Оклахомі, де в ході видобутку нафти в підземні горизонти закачувалися відпрацьовані води. Порівнявши ці дані з глобальними сейсмічними даними, вчені виявили, що "відлуння" великих землетрусів у віддалених частинах планети здатне провокувати локальні коливання саме в тих місцях, де під землю закачувалися відпрацьовані води.

Уїлліам Елсворт (William L. Ellsworth) з американського Центру дослідження землетрусів у своєму огляді показує, що спричинені людиною землетруси діляться на дві групи. Ті, що викликані застосуванням технології гідравлічного розриву пласта (фрекінгу), зазвичай мають малу (менше 2 одиниць) магнітуду і практично не небезпечні. У той же час закачування в пласти відпрацьованої води становить більший ризик і здатне провокувати землетруси подібні тому, який відбувся в Оклахомі.

Раніше зв'язок землетрусів з людською активністю пов'язували неодноразово. При цьому в провокуванні землетрусів звинувачували не тільки нафтовиків, а й, наприклад, роботу геотермальних станцій.