Йога збільшує ефективність розумової діяльності

Йога збільшує ефективність розумової діяльності

Вчені з'ясували, що навіть нетривалі заняття з популярної Хатха-йоги значно покращують роботу мозку: посилюють пам'ять, увагу та швидкість обробки інформації. При цьому такі заняття виявляються ефективнішими, ніж регулярні тренування.

Учені вивчили ефект 20-хвилинного заняття з сидячими, стоячими і лежачими позами йоги, які включали скорочення і розслаблення різних груп м'язів і певною системою дихання. Заняття закінчувалося глибоким диханням в медитативній позі.

У дослідженні брали участь 30 студенток з університету Іллінойсу в США, які також виконували аеробні вправи, зокрема біг підтюпцем, протягом 20 хвилин.

При цьому вправи виконувалися так, щоб серцебиття учасниць прискорювалося не більш, ніж на 30-40%.

Дослідники були здивовані отриманими результатами. Виявилося, що після занять з йоги у жінок поліпшувалася точність і швидкість обробки інформації набагато більше, ніж після серії аеробних вправ, які практично ніяк не позначилися на роботі когнітивної системи.

Дослідники виявили, що після заняття йогою учасниці краще запам'ятовували інформацію, поповнювали базу знань і обробляли дані швидше, ніж після виконання аеробних вправ.

Автори дослідження пояснюють такий вплив йоги декількома факторами. По-перше, медитація і дихальна гімнастика сприяють розслабленню, заспокоєнню розуму і тіла. На думку вчених, концентрація на позі тіла і диханні допомагала учасницям позбавиться від непотрібних думок.