Вчені виявили в організмі людини нову імунну систему (віруси бактеріофаги)

Вчені виявили в організмі людини нову імунну систему  (віруси бактеріофаги)

Група мікробіологів під керівництвом Джеремі Барра з Університету Сан Дієго (San Diego State University) вивчила корисні властивості деяких вірусів які "проживають" в слизі і прийшла до висновку, що останні можуть знищувати небезпечні бактерії.

"Слиз - дуже цікава складена субстанція. Його гелеподібна консистенція утворена особливою речовиною - муцином. Молекули цієї речовини являють собою йоржики мікроскопічних розмірів. Вони складаються з білкової основи, яка покрита тонкими нитками з цукрів. У слизу між молекулами муцину знаходиться суміш, що складається з живильних речовин і певних хімікатів, які тримають на деякій відстані мікроби. Багато видів бактерій живуть в безпосередній близькості з поверхнями, покритими сполуками такого типу", - розповідає Барр.

Крім усього іншого, слиз служить "домівкою" для вірусів які вбивають бактерії  - бактеріофагів. Вченим вдалося з'ясувати, що в слизі бактеріофагів набагато більше, ніж у сусідніх тканинах, які не містять молекули муцину.

З метою визначити функцію цих вірусів в організмі, дослідники в лабораторії виростили тканину легені людини, заразивши її кишковою паличкою. При цьому в кожній культурі була відзначена загибель приблизно половини клітин, що свідчить про те, що в порятунку живої тканини слиз ніякої участі не приймав. Однак після додавання в тканину бактеріофагів, опірність тканини до згубних властивостей кишкової палички різко зросла, і тоді вижило набагато більше клітин.

У ході даного експерименту вдалося продемонструвати, що бактеріофаги знищують смертельно небезпечні бактерії. Ряд експериментів, дозволив дослідникам встановити, що бактеріофаги забезпечують собі повний доступ до бактерій, прикріплюючись до слизових оболонок.

"Це ще одна справжня імунна система, яка за своїм принципом захищає організм від смертельно небезпечних хвороботворних бактерій. Фаги приживаються практично на будь-яких покритих слизом поверхнях. У біології це один з перших прикладів симбіозу (взаємовигідних відносин) вірусів і організмів тварин", - зазначив Барр .

Спеціаліст з австралійського центру Mater Research, Майкл МакГакін, який не брав участі в дослідженні, переконаний, що отримані відомості допоможуть у розробці революційно нових методів боротьби з такими запальними захворюваннями кишечника, як хвороба Крона і виразковий коліт.