Учені виявили вірус, що провокує рак простати

Учені виявили вірус, що провокує рак простати

Учені виявили ще один вірус, що провокує ракові пухлини, - один з типів ретровірусів може викликати рак передміхурової залози, від якого помирають близько 10% чоловіків.
Своє відкриття група американських учених описують у журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Дослідження, проведене групою вчених з університету Колумбії в Нью-Йорку і університету штату Юта, виявило зв'язок між ксенотропним вірусом мишачої лейкемії (xenotropic murine leukemia virus-related virus - XMRV) і раком простати.

"Наші спостереження дають свідчення зв'язку XMRV з клітинами злоякісних пухлин", - йдеться у статті.

Іла Сінг і її колеги обстежили більше 300 зразків ракових тканин і виявили в більше чверті зразків вірус XMRV. При цьому вірус з більшою ймовірністю виявлявся у випадках агресивних пухлин, а вірусні білки - у злоякісних клітинах.

Вірус XMRV, згідно з генетичними даними, відноситься до типу гама-ретровірусів. Цей різновид вірусів викликають саркому і лейкемію в багатьох видів тварин, але до цього часу не було відомо, що вони можуть викликати рак у людей.

Зазначимо, Нобелівська премія з медицини за 2008 рік була присуджена за відкриття ролі вірусу папіломи людини в розвитку раку шийки матки. Відкриття зв'язку між вірусом і пухлиною відкрило шлях до успішного лікування - достатньо вакцини від вірусу, щоб на 95% забезпечити захист від раку.