У таблицю Менделєєва додали два нових елементи

У таблицю Менделєєва додали два нових елементи
 Два нові елементи, 114-й і 116-й, включені в періодичну таблицю Менделєєва. Їх відкриття нарешті затвердив Міжнародний союз теоретичної і прикладної хімії (IUPAC).

Тим часом осередки таблиці під елементи номер 113 і 115 поки залишаються вільними. Російські вчені давно відкрили ці елементи, але їх виявлення ще не було підтверджено через брак доказів.

114-й і 116-й елементи відкрили російські вчені з Об'єднаного Інституту ядерних досліджень (ОІЯД), розташованого в підмосковному місті Дубна, і їхні американські колеги з Ліверморської національної лабораторії імені Лоуренса (штат Каліфорнія), в результаті експериментів, проведених у 2004 і 2006 роках. Обидва ці елементи дуже нестабільні і перед розпадом проіснували менше секунди.

Елемент під номером 114 був вперше синтезований в грудні 1998 року шляхом бомбардування ядрами кальцію-48 мішені з плутонію-244, а 116-й елемент - у липні 2000 року шляхом бомбардування ядрами кальцію-48 мішені з кюрію-248.

Тепер вчені мають підібрати цим елементам імена, які теж повинен буде схвалити IUPAC. Один з елементів може бути названий на честь радянського фізика Георгія Флерова, який очолював в ОІЯД роботи по синтезу нових хімічних елементів. Заступник директора ОІЯД Михайло Іткіс в березні повідомив журналістам, що російські фізики хотіли б 114-й елемент назвати на честь Георгія Флерова - Флерова, а другий - Московія: на честь Московської області. До речі, Московією російські вчені пропонували назвати і елемент № 118, відкритий ними пізніше.

На Землі хімічні елементи важче урану, що має порядковий номер 92 в таблиці Менделєєва, не зустрічаються, тому що є радіоактивними, і їх ядра вже розпалися за більш ніж чотири мільярди років земної історії. Всі елементи важче урану синтезуються в спеціальних реакторах і в прискорювачах при зіткненні ядер інших елементів.

З середини минулого століття фізики-ядерники всього світу шукають так званий "острів стабільності" надважких елементів. Ядра всіх надважких елементів дуже нестійкі і розпадаються на більш дрібні ядра і частинки за лічені частки секунди. Однак у 1950-60-х роках фізики розробили теорію, згідно з якою ядра деяких надважких елементів можуть мати особливу конфігурацію, що дозволяє їм існувати хвилини, години, дні і місяці. Деякі вчені переконані, що надважкі елементи можуть бути стабільні навіть протягом мільйонів років.