Вчені навчилися блокувати віруси СНІДу

Вчені навчилися блокувати віруси СНІДу

Вчені розробили метод блокування проникнення вірусів ВІЛ у здорові клітини за допомогою синтетичних молекул, що імітують структуру білків на поверхні клітинних мембран, повідомляється в статті авторів розробки, опублікованій в он-лайн версії журналу Nature Chemical Biology.
Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), що викликає СНІД в міру свого розповсюдження по організму, проникає в здорові клітини з допомогою білка gp120 на поверхні його оболонки, що взаємодіє з рецептором CD4 на поверхні клітин організму. Ця взаємодія змінює структуру gp120, що дозволяє йому іншою своєю частиною взаємодіяти із ще одним рецептором на поверхні клітин - CCR5. У результаті такої взаємодії і відбувається проникнення вірусних молекул у здорову клітину.

Професор Юг Лорта-Жакоб із французького Університету імені Жозефа Фур'є і його команда розробили спеціальні хімічні сполуки, молекули яких несуть на собі послідовність амінокислот, що імітують рецепторні молекули CD4, а також послідовність вуглеводів, що імітують структуру CCR5. Такі молекули можуть одночасно приєднуватися до білка gp120, блокуючи його функції.

Це дозволяє істотно сповільнити проникнення ВІЛ у все нові і нові клітини тканин здорового організму. Автори статті вважають, що подібні з'єднання можуть застосовуватися як один з компонентів препаратів для лікування СНІДу.

Нагадаємо, що зовсім недавно французькі вчені знайшли в Камеруні, Центральна Африка, новий тип вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ), який походить від вірусу імунодефіциту горил.