У залишках метеороїда виявили позаземне життя

У залишках метеороїда виявили позаземне життя
 Американські дослідники несподівано знайшли амінокислоти - фундаментальні будівельні блоки життя - у фрагментах метеороїда 2008 TC3.

Несподівано - тому що, за словами Деніела Глевіна з Годдардовського центру космічних польотів, це тіло утворилося в результаті зіткнення двох астероїдів, яке нагріло його до 1 000 ? C (про це свідчить наявність мінералів, здатних сформуватися тільки при високих температурах). Звичайно ж, при цьому всі складні органічні молекули повинні були загинути. Тим не менше в метеориті вони є. З цього вчений робить висновок про те, що існує більше одного способу утворення амінокислот в космічному просторі.

Отже, підвищуються шанси на зародження життя в інших куточках Всесвіту.

Раніше амінокислоти вдавалося знайти в зразках комети 81P/Вільда і багатих вуглецем метеоритах; це пояснює гіпотезу про те, що принаймні деякі інгредієнти земного життя сформувалися в космосі.

Ідею пошукати амінокислоти в метеороїді 2008 TC3 запропонував Пітер Дженніскенс з Дослідницького центру ім. Еймса. Незважаючи на високий вміст вуглецю у фрагментах цього небесного тіла, що вибухнув над Суданом два роки тому, шанси на виявлення чогось цікавого були невеликі. Обставини життя цього об'єкта склалися таким чином, що вуглець містився в ньому в основному у вигляді графіту.

Аналіз проводився одночасно в Годдардівському центрі та Інституті океанографії ім. Скріппса при Каліфорнійському університеті в Сан-Дієго. Результати співпали. В цілому вдалося виявити 19 різних амінокислот в концентрації від 0,5 до 149 частин на мільярд.

Залишалося переконатися, що амінокислоти не були занесені вже на Землі. Перевірити це досить просто: молекули амінокислот можуть бути побудовані двома способами, які є дзеркальним відображенням один одного. Життя на Землі використовує лівосторонні амінокислоти, і вони ніколи не змішуються з правосторонніми, а в метеориті містилася рівна кількість тих і інших "сортів".

Звідки ж вони взялися? Вважається, що амінокислоти здатні утворюватися на астероїдах у присутності рідкої води. Вивчений фрагмент свідчить про те, що є якийсь інший спосіб: мабуть, амінокислоти формуються у міру охолодження астероїда за участю реакцій у газах. Вчені планують ряд експериментів для перевірки гіпотези.

Астероїди цього рідкісного типу відносяться до якогось об'єкту (можливо, протопланет), що утворився ще за часів існування сонячної туманності. Отже, виявлення амінокислот може означати, що вони синтезувалися в самому початку історії Сонячної системи.