Виявлено ген, що змушує людей допомагати іншим

Виявлено ген, що змушує людей допомагати іншим
 Вчені Боннського університету (ФРН) виявили варіант гена, носії якого володіють підвищеною схильністю допомагати іншим людям.

У дослідженні взяли участь близько 100 студентів. Всім їм запропонували запам'ятати набори цифр, після чого відтворити їх якомога точніше. Кожен випробовуваний отримав за участь в експерименті п'ять євро.

Після цього їм запропонували забрати гроші собі або пожертвувати будь-яку частину суми на благодійні цілі. Рішення приймалося на умовах добровільності та анонімності. Однак дослідники знали, яка сума знаходилася в ящику для збору пожертвувань, і могли вирахувати внесок кожного учасника.

Перед експериментом у всіх студентів був узятий мазок з ротової порожнини для аналізу ДНК. Зокрема, вчені визначали, який з двох варіантів гена COMT присутній в геномі учасника. Цей ген кодує одноіменний фермент (катехол-орто-метилтрансферазу, КОМТ), який відповідає за утилізацію таких нейромедіаторів як дофамін і норадреналін.

У гена COMT є два варіанти: COMT-Val та COMT-Met, що розрізняються єдиною буквою коду. Число носіїв кожного з варіантів приблизно однаково.

Виявилося, що учасники з геном COMT-Val жертвували в середньому вдвічі більше грошей, ніж власники COMT-Met. За словами професора психології Мартіна, це вказує на чіткий зв'язок альтруїстичних спонукань із спадковою інформацією.