Вчені відкрили новий спосіб пересування

Вчені відкрили новий спосіб пересування
   Спостереження запривели американських вчених до висновку, що ці істоти пересуваються не за рахунок кінцівок, а за допомогою руху внутрішніх органів і перш за все, кишечника, який при кожному русі підтягує все тіло вперед.

Про це повідомляється в статті, опублікованій в журналі Current Biology.

Це абсолютно новий спосіб переміщення, що не зустрічається в жодного іншого типу живих істот.

Автори відкриття, група вчених на чолі з Майклом Саймоном з Університету імені Тафтса у США зробили його певною мірою випадково, оскільки спочатку Саймон був націлений на вивчення нейросенсорної системи, що інтегрує інформацію від різних органів почуттів і запускає рухи тіла.

Для досліджень учені використовували могутнє джерело рентгенівського випромінювання в Аргоннській національній лабораторії США, за допомогою якого спостерігали за нутрощами гусениць бражника.

Дослідники сподівалися побачити циркулюючі потоки рідин всередині м'яких тканин гусениць, проте знайшли рух примітивного кишечника цих тварин, що на перший погляд переміщався цілком незалежно від решти тулуба.

При подальшому ретельному розгляді з'ясувалося, що при кожному новому хвилеподібному русі гусениць першим своє переміщення починає кишечник, який рухається ближче до голови. Тільки після цього свій рух починають кінцівки гусениць, та гусінь хвилеподібно переміщається вперед.

Рухи внутрішніх органів зустрічаються і в інших тварин, наприклад, у коней, що скачуть галопом, однак це відбувається в результаті руху кінцівками. У гусениць же рух внутрішніх органів є причиною руху всього тіла.

Для забезпечення такого типу руху внутрішні стінки оболонки їх тулуба вистелено м'язової тканиною, що покриває дуже примітивний кишечник - трубку, яка проходить безпосередньо від ротової порожнини до анального отвору. При цьому, на відміну, наприклад, від дощових черв'яків, тіло гусениць не розділено на сегменти, що дозволяє їм легко переміщати свої органи всередині тіла.

Переваги такого руху, на думку авторів статті, полягають у тому, що при кожному новому русі геометрія кишечника практично не порушується, що дозволяє личинці майбутнього метелики безупинно поглинати нові й нові порції їжі.

Вчені вважають, що аналогічний принцип руху їм вдасться виявити і в інших гусениць, ймовірно, навіть в інших типів тварин, наприклад, у п'явок. Крім того, цей принцип руху може стати основою для створення нового покоління гнучких роботів, що плазують.

Раніше вчені досліджували вібросигнали гусениць і дійшли висновку, що здатність відлякувати ворогів за допомогою вібрації виникла у гусениць в ході еволюції зі звичайного процесу пересування.