Знайдено ген, що відповідає за сексуальну орієнтацію мишей

Знайдено ген, що відповідає за сексуальну орієнтацію мишей

Група вчених з Південної Кореї виявили ген, виключення якого змінює сексуальні переваги у мишей на протилежні.

Південнокорейські вчені з Інституту передових технологій під керівництвом Чхан Кю Пака (Chankyu Park) досліджувала фермент мутаротазу, який бере участь у перетворенні глюкози в організмі. Роль цього ферменту у тварин до цих пір не була точно визначена.

Дослідники створили лінію мишей, у яких за допомогою генної інженерії було вимкнено ген FucM, відповідальний за вироблення цього ферменту в організмі, і виявили, що змінилася репродуктивна поведінка мишей.

Миші з видаленим геном FucM демонстрували ненормальну сексуальну поведінку і значне зниження рівня лордозу (фізіологічного викривлення хребта) ... мутантні самки набували чоловічої поведінки, зокрема, намагалися спаровуватися з іншими самками, пишуть вчені.

Чхан Кю Пак вважає, що видалений ген грає важливу роль у розвитку областей мозку, пов'язаних з сексуальними уподобаннями, впливаючи на вміст гормону естрогену. У звичайних мишей у період ембріонального розвитку зайвий естроген виводиться речовиною, яка називається альфа-фетопротеїн (AFP). Однак ця сполука може правильно працювати тільки в присутності фукоза - різновиду цукру, утворення якої залежить від мутаротази. У мишей з вимкненим геном FucM організм не міг впоратися з надлишковим естрогеном.

У результаті, мозок самок мишей розвивався так, як ніби він був чоловічим. Це припущення підтверджується низькою концентрацією AFP в ембріонах мутантних мишей.

Тепер автори дослідження збираються провести скринінгові генетичні дослідження , щоб з'ясувати, чи є у людей зв'язок між геном, відповідальним за мутаротазу, і сексуальними уподобаннями.