Вчені виявили вид п'явок - Tyrannobdella rex

Вчені виявили вид п'явок - Tyrannobdella rex

Міжнародний колектив вчених виявив новий вид п'явок, якому присвоєно назву Tyrannobdella rex. П'явки нового виду проникають всередину тіла людини та тварин через природні отвори, присмоктуються до слизової оболонки і можуть залишатися там по кілька тижнів. За словами дослідників, улюблене місце проживання Tyrannobdella rex - ніс жертви.

Tyrannobdella rex мешкають у віддалених частинах Верхньої Амазонії. Вперше п'явка була виявлена в 2007 році в Перу: п'явку витягли з носа дівчинки, яка купалася в місцевій річці.

Як повідомили дослідники, п'явка нового виду має декілька незвичайних особливостей. Зокрема, у неї всього одна щелепа, вісім величезних зубів і надзвичайно маленькі геніталії. ДНК-аналіз тварини показав, що між Tyrannobdella rex та її родичами у віддалених регіонах є еволюційний зв'язок.

На думку біологів, загальний предок п'явок жив за часів існування протоконтинента Пангеї. Немає сумнівів, що ранні види цього сімейства жили з динозаврами близько 200 млн. років тому.

Науці відомо 600-700 видів п'явок. У цілому, за оцінками вчених, у всьому світі може мешкати не менше 10 тисяч видів цих кровососів.