Японські фізики знайшли новий надпровідник

Японські фізики знайшли новий надпровідник

Вчені з університету Окаяма виявили, що такий ароматичний вуглеводень, як піцен може набувати властивості надпровідника і його можна використовувати в схемотехніці та приладобудуванні.

Для отримання надпровідних властивостей в молекулярну решітку піцена необхідно додати атоми калію і охолодити матеріал.

У рамках випробувань японські вчені підтвердили, що надпровідні властивості матеріалу в охолодженому стані виявляються на 100%: електричний струм при проходженні через піцен не зустрічав будь-якого опору.

Нагадаємо, що властивість надпровідності було відкрито ще в 1911 р. голландським фізиком Хайке Камерлінг Оннесом, який показав перший надпровідник на базі ртутної петлі, що перейшла через умовну температуру переходу.

Піцен представляє собою органічне з'єднання, ароматичний вуглеводень з хімічною формулою C22H14. У природі зустрічається піцен у вугільній смолі, а також у залишкових матеріалах нафтопереробки. У звичайних умовах піцен - напівпровідник.

Проте японські дослідники під керівництвом професора Йосіхіро Кубозоно змогли також синтезувати сполуки піцена з додаванням калію або рубідію. За словами дослідників, надпровідні властивості новий матеріал проявляє вже при мінус 255 градусах, що є досить високою температурою для надпровідників.

Молекула піцена нагадує молекулу з п'яти бензольних кілець, об'єднаних за допомогою двомірної смуги з вуглецевих молекул.