Віруси виявилися живими істотами, - Вчені

Віруси виявилися живими істотами, - Вчені

Вчені довели, що віруси є живими істотами і розвинулися від тих же спільних предків, що і клітини тварин і рослин.

Біологи Густаво Каетано-Анольес (Gustavo Caetano-Anolles) і Аршан Насір (Arshan Nasir) порівняли білкову структуру 3460 вірусів і 1620 клітин. Мова йде про типи складання білків, які залишаються стабільними навіть при змінах генетичного коду - що і робить ці структури вкрай цінним джерелом інформації про стародавню еволюцію історії вірусів і клітин.

Вчені виявили 442 загальних типт складок і 66 унікальних для вірусів структур: дана пропорція характерна для родинних організмів, що відокремилися від загального предка деякий час назад.

Багато дослідників відмовляють вірусам в праві називатися живими істотами, так як вони не здатні самостійно розмножуватися (а тільки заражають чужі клітини) і у них відсутній обмін речовин. Однак Каетано-Анольес і Насір впевнені, що віруси просто відрізняються способом життя від інших організмів.

"Це живі організми, які виживають незвичайним методом, що вимагає заражати клітину. Зрештою, це не надто відрізняється від життєвого циклу деяких паразитуючих бактерій", - пишуть вчені.

Крім того, істинною сутністю вірусів Каетано-Анольес і Насір закликають рахувати не віріони, а вірусні "фабрики" в заражених клітинах. Виробництво останніми нових віріонів, що відправляються на захоплення інших клітин, дослідники вважають аналогом розмноження "звичайних" організмів (вироблення гамет, що запліднюють інші клітини).

Гіпотетичним загальним предком сучасних вірусів і клітин біологи називають протовіроклітину і вважають, що вона була примітивним зразком сучасних "вірусних фабрик". Надалі тиск відбору змусив протовіроклітини урізати свій розмір і об'єм генома - так, можливо і виникли віруси.